Sağlıksız Beslenmeden Nasıl Sağlıklıya Geçtik?

Bu yazıya yeterli ve dengeli beslenmenin tanımı ile başlamak istiyorum. Vücudun büyümesi, yenilenmesi ve çalışması için gerekli olan enerji ve besin ögelerinin her birinin yeterli miktarlarda alınması ve vücutta uygun şekilde kullanılmasına “YETERLİ VE DENGELİ BESLENME” denir. Yeterli ve Dengeli Beslenme en genel tanım ile sağlığın temel taşıdır. 

Beslenme açlığı bastırmak, karın doyurmak ya da canının çektiği şeyleri yemek veya içmek değildir. Biz danışanlarımız ile diyet yaparak kilo verirken, onlara sağlıklı ve dengeli beslenmeyi öğretmeyi amaçlarız. Çünkü önemli olan uyguladığınız diyetin fiziksel görünüşünüzde incelmenin yanı sıra psikolojik durumunuzda, mental ve fiziksel sağlığınızda, beslenme alışkanlıklarınızda yaptığı değişimlerdir. Kısıtlı ve alışkanlık haline getiremeyeceğiniz bir diyet programı ile başarıya tam anlamıyla ulaşamazsınız. Biz her zaman diyet ile kilo verme sürecinde danışanlarımız ile birçok güzel davranışı sürdürülebilir bir hale getirmeyi hedefliyoruz. Gelin birlikte sağlıklı bir program ile danışanlarımızın hayatlarında neler değişmiş göz atalım. 

  • Kahvaltı Alışkanlığı Kazanma

‘’Gün içerisinde hiç kahvaltı yapmayan ben, her gün kahvaltı yapıyor ve her sabah yumurta yiyorum. Belki çok basit bir değişim ama benim için çok büyük bir gelişme oldu doğrusu.’’ B.G./Danışan

Diyetisyen Notu: Kahvaltı günün en önemli öğünlerinden biridir. Dengeli bir kahvaltı gün içerisinde açlık hissinin önüne sağlıklı bir gün geçirmenize neden olur.

  • Su İçme Alışkanlığı

‘’ … Ayrıca 3 gün su içmeyen ben artık her gün en az 2 litre su içiyorum. Bu benim için imkânsız gibi bir şeydi ama diyet ile bunu başardık.’’  A.K./Danışan

Diyetisyen Notu: Su içmek yalnızca kilo vermek için alışkanlık haline getirilmemelidir. Sağlıklı hayat için mutlaka su içme alışkanlığı edinilmelidir. Vücudun her gün en az 2.5 litre suya ihtiyaç duyduğunu unutmamak gerekir.

  • PMS Şikâyetlerinde Azalma

‘’Ben kaç zamandır zayıflamaya çalışıyorum ama nedense hiç kilo veremiyordum. Eskiden çok zamanda az kilo veriyordum başkalarına bakaraktan. Kadın doğum doktoru kilo vermem gerektiğini bana yaklaşık 2 yıl ya da 1,5 yıl önce önermişti adet düzensizliğimin giderilmesi için. Bunun üzerine sizinle programa başladık ve yaklaşık 12 kg verdim ve adetim düzene girdi. Size kadar teşekkür etsem az.’’  K.Ö.K /Danışan 

  • Spor, Egzersiz Ve Günlük Hareketlerde Rahatlık

’’Eskiden spor yapmak eziyet gelirdi fazla kilo ve ağırlığımdan dolayı artık öyle değil en çok buna seviniyorum. Artık hareketlerim daha rahat, yürürken bir şey ile uğraşırken nefes nefese kalmıyorum. ‘’ M.K/Danışan

  • Bağırsaklarda İyileşme

‘’Diyete başlamadan önce durmadan bağırsak problemi yaşardım. Diyet ile bu şikâyetlerim kayboldu. Bazen olsa bile şikayetim ne yapmam gerektiğini artık biliyorum. İyi ki Diyetisyen Meltem Yaman Onmuş ile yolumuz kesişmiş ‘’ N.T/Danışan

  • İnsülin Direncini Ortadan Kaldırma

‘’ … Diyete ilk başladığımda 7 olan insülin direncim pazartesi gittiğim doktor kontrolünde 1.7 çıktı. Ne kadar mutluyum anlatamam size.  Çok teşekkür ederim.’’  M.Ş/Danışan

  • Sağlıklı Beslenerek Kan Parametrelerinde İyileşme Ve İlaç Kullanımını Bırakma

‘’ Bugün tahlil sonuçlarımı aldım. Doktorum artık kolesterol ilacı kullanmama gerek kalmadığını söyledi. Ne kadar teşekkür etsem az size. Hayatımda yaptığım en doğru karar Diyetisyen Meltem Yaman Onmuş’ a gelmek oldu.’’ M.M./Danışan 

  • Emziren Annelerde Süt Miktarını Artırma

‘’ Gerçekten çok sağolun yani sütüm az geliyordu tabi bebekte sıkıntı oluyordu bu yüzden, mama bile vermiştik ekstra ama şimdi hiç gerek kalmadı bu hafta. Mama verdiğimiz için biberona da alıştı memeden emmiyordu ama bu hafta süt gelince o sıkıntı da çözüldü. Yani birçok problemi aştık sayenizde sütün gelmesiyle beraber. Diyetisyen Meltem Yaman Onmuş ve ekibine çok teşekkür ederim. ’’  Y.Ü./Danışan