Magnezyumun En Önemli 7 Faydası

Magnezyum, gıda metabolizması, sinir uyarılarının iletimi, yağ asitleri ve proteinlerin sentezi, kas hareketleri, gen bakımı ve protein oluşumu dahil olmak üzere vücutta 600’den fazla reaksiyonla yakından ilgilidir. Magnezyum, 100 miligram veya daha fazla günlük yeterli miktarlarda tüketilmesi gereken yedi temel makro mineralden biridir. Vücudumuzda yaklaşık 25 gram magnezyum depolarız ve bunun yüzde 50’den fazlası iskelet sisteminde depolanır. Gerisi kaslara, yumuşak dokulara ve vücut sıvılarına gider.

Araştırmalar Amerika Birleşik Devletleri ve Avrupa’daki insanların yaklaşık yüzde 50’sinin önerilen miktardan çok daha az magnezyum aldığını belirtiyor. Bu duruma sebep olan durumlar arasında; topraktaki magnezyum seviyelerinin eskisinden daha düşük olduğunu bilmek önemlidir. Ayrıca, suda florür ve klor gibi kimyasalların kullanılması magnezyumu daha az kullanılabilir hale getirir. Günlük şeker ve kafein kullanımı da vücuttaki magnezyum kaynaklarını tüketir ve yüksek stresli bir yaşam sürüyorsanız, magnezyum eksikliğiniz olması muhtemeldir.

Magnezyum eksikliği bir dizi kronik sağlık sorununa yol açabilir. Bu sağlık sorunları arasında; kalsiyum eksikliği, zayıf kalp sağlığı, halsizlik, kaygı ve yüksek tansiyon rahatsızlıkları bulunur. Ayrıca listeye tip 2 diyabet, solunum sorunları, yorgunluk, zayıf hafıza ve kafa karışıklığı da bu listeye eklenebilir.

Magnezyumun sağlığa faydaları

İşte bu küçük makromineralin bazı şaşırtıcı faydalarına ve magnezyumu yeterince almanın neden bu kadar önemli olduğuna bir göz atın.

Kan Şekeri Dengesi

Magnezyum vücuttaki insülin seviyelerini yönetmeye yardımcı olur ve kan şekeri ani yükselmelerini ve düşmesini önlemede önemli bir rol oynar. Ayrıca, özellikle diyette yeterli miktarda potasyum ile birleştirildiğinde, yüksek tansiyonun oluşmasını önleyerek kan basıncının kontrolünde büyük rol oynar. 

Magnezyum iki önemli olaydan sorumludur; birincisi insülin seviyelerini yükseltebilecek stresi kontrol eder, ikincisi kontrolden çıktığında insülin direncini artıran ve tip 2 diyabetin daha kolay ortaya çıkmasına neden olan genel kan basıncını iyileştirir.

Depresyon

Magnezyum, uygun beyin fonksiyonu ve ruh hali düzenlemesinde önemli bir role sahiptir. Araştırmalar, vücutta yeterli magnezyum olmadığında depresyona daha yatkın olduğunuzu göstermektedir. 

8,000’den fazla kişiyle yapılan bir çalışmada, araştırmacılar arasında düşük magnezyum alımına sahip 65 yaş ve altı kişilerde depresyon geliştirme riskinin yüzde 22 arttığını göstermiştir. Depresyondan muzdarip yaşlı yetişkinleri içeren randomize kontrollü bir başka çalışmada ise, 450 miligramlık bir magnezyum takviyesi, ruh halini bir antidepresan ilaç kadar etkili bir şekilde iyileştirdiği görülmüştür.

Anksiyete

Kaygılı olmayı kimse sevmez. Sık sık bu durumda olduğunuzu fark ederseniz, magnezyumunuzu artırmayı deneyebilirsiniz. Düşük magnezyum seviyeleri kaygıdaki artışla ilişkili blunmuştur. Araştırmaya göre, magnezyum açısından düşük bir diyet, bağırsakta bulunan bakteri türlerini değiştirir ve kaygıya dayalı davranışı değiştirir. 

Kalp sağlığı

Araştırmalar, hafif düşük bir magnezyum seviyesine sahip olmanın bile kalbin, kan damarlarının, kan hücrelerinin ve diğer dokuların işleyişinde ciddi değişikliklere neden olabileceğini gösteriyor. Magnezyum, sinirler, kalp kaslar (kalp gibi) ve kan damarları gibi dokularda uygun elektriksel ve mekanik işlev için kritik öneme sahiptir.

Migren 

Araştırmalar, migren atağı sırasında magnezyumunun vücutta belirgin bir düşüklükte olduğunu göstermiştir. Bir çalışma, düzenli magnezyum alımının migren ataklarının sıklığını yüzde 41 azalttığını göstermiştir. Başka bir çalışma, günlük bir magnezyum takviyesi almanın regl dönemi ile ilişkili migrenleri önlemeye yardımcı olabileceği bulunmuştur.

PMS

Beslenme Magnezyum Derneği’nin Tıbbi Danışma Kurulu üyesi Dr. Carolyn Dean’e göre, magnezyum bir dizi regl öncesi semptomun cevabı olabileceğini savunmaktadır. Dr Carolyn Dean’e göre, ruh hali değişimleri, sıvı tutulması, depresyon, göğüs hassasiyeti, baş ağrıları, zayıf uyku ve şeker isteği gibi şeylere magnezyum desteğinin iyileştirici bir etkisi vardır.

Beyin gücü

Araştırmalar, ekstra magnezyum verilen farelerin daha iyi çalışma belleğine, uzun süreli belleğe ve daha fazla öğrenme yeteneğine sahip olduğunu göstermiştir. Baş araştırmacı Dr. Liu’ya göre, “Magnezyum, beyin de dahil olmak üzere vücuttaki birçok dokunun düzgün çalışması için gereklidir ve daha önceki bir çalışmada magnezyumun kültürlenmiş beyin hücrelerinde sinaptik plastisiteyi desteklediğini gösterdik.” demiştir.

 

 

 

İyi Magnezyum Kaynakları

 

Magnezyum açısından zengin besinler doğada bol miktarda bulunur. Bu besinler arasında;

  • Ispanak
  • Yağlı tohumlar
  • Kakao
  • Muz
  • Kahve